چرا با خانواده بازی کنیم؟

1402/12/27 در ساعت 10:00:01

چرا باید شب هایی را برای بازی های رومیزی با خانواده اختصاص دهیم؟!

چرا با خانواده بازی کنیم؟

آیا به دنبال انجام برخی فعالیت های سرگرم کننده در خانواده هستید؟ چرا با اقوام خود بازی های رومیزی بازی نمی کنید؟! بازی با هم نه تنها سرگرم کننده است، بلکه مزایای متعددی نیز دارد! این به شما و خانواده تان فرصت این را می دهد تا یک کمی بیشتر با هم وقت بگذرانید و دورهم کلی خوش بگذرانید. در اینجا بیشتر در مورد اهمیت اینکه چرا باید شب هایی را برای  بازی های رومیزی خانوادگی اختصاص دهید صحبت می کنیم!


مهارت های ضروری زندگی را تمرین و آموزش می دهد
با بازی، والدین می‌توانند مهارت‌های اساسی زندگی را که می‌خواهند فرزندانشان بیاموزند، الگوبرداری کنند، مانند نحوه تعامل با دیگران، نحوه برخورد با شکست، نحوه حل تعارض‌ها، و کار گروهی، استراتژی، سازگاری و انعطاف‌پذیری را به نمایش بگذارند. کودکان می آموزند که چگونه با بزرگسالان مکالمه داشته باشند و در هنگام شکست در بازی چگونه احساس و رفتار کنند. علاوه بر این، با نوبت دادن، صبر را تمرین می کنند. بازی‌های استراتژیک بچه‌ها را وادار می‌کند که از قبل به فکر خودشان باشند و مشکلات را در همان نقطه حل کنند و به سازگاری و انعطاف‌پذیری آن‌ها کمک کنند.
پاداش بزرگ! بازی ها می توانند به افزایش اعتماد به نفس کمک کنند، به خصوص زمانی که یک بازی چالش هایی را ارائه می دهد. با غلبه بر این چالش ها (یا با برنده شدن در بازی)، بچه ها احساس موفقیت می کنند و این باور در آنها قوت می گیرد که می توانند این کار را انجام دهند.

به عملکرد تحصیلی کمک می کند
در کنار یادگیری مهارت های زندگی، انجام بازی های خانوادگی به عملکرد تحصیلی آینده کمک می کند. برخی از بازی‌ها به بچه‌ها کمک می‌کنند مهارت‌های مورد نیازشان را در مدرسه رشد دهند، مانند تجسم فضایی، حافظه، تفکر ریاضی و منطقی. این مهارت‌ها بعداً می‌توانند در ریاضیات، زبان‌ یا کلاس‌های دیگر استفاده شوند! علاوه بر این، با کمک به کودک خود با توضیح دادن بهترین حرکت، به او کمک می کنید تا برای نتایج بازی خوب تلاش کند. این انگیزه ای می شود تا بخواهند برای موفقیت تحصیلی در آینده کار کنند.

می تواند از رفتارهای ضد اجتماعی جلوگیری کند

باور کنید یا نه، انجام بازی های خانوادگی و گذراندن وقت با هم می تواند از تمایل به رفتارهای ضد اجتماعی جلوگیری کند. هنگام بازی، بچه ها یاد می گیرند که چگونه تکانه های خود را با انتظار برای نوبت کنترل کنند. آنها یاد می گیرند که چگونه در طول این بازی ها تصمیمات سالم بگیرند. از طریق گذراندن وقت با هم، افراد احساس تعلق پیدا می کنند که می تواند منجر به کاهش استرس، اضطراب،پرخاشگری و خشونت و سوء مصرف مواد گردد.

خاطره سازی و پیوندسازی
آخرین مورد که کم اهمیت تر از قبلی ها هم نیست این است که بازی کردن با هم یک راه فوق العاده برای گذراندن وقت با هم است! از این رو به ایجاد پیوند عاطفی با فرزندان، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ یا خواهر و برادر کمک می کند و سلامت کلی خانواده را تقویت می کند. افراد تمایل دارند هنگام آشنایی بهتر بین یکدیگر احترام متقابل ایجاد کنند و بر انسجام خانواده افزوده شود که می توان به ایجاد برخی از سنت‌های خانوادگی که امیدواریم فرزندانتان بعداً آن‌ها را بازسازی کنند، منجر گردد.

بازی با پدر لازمه رشد کودک

1402/12/27 در ساعت 15:11:02

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد بازی پدر و فرزندی می‌تواند به افراد کوچک کمک کند تا رفتار و احساسات خود را در حین رشد کنترل کنند

بازی با پدر لازمه رشد کودک
نظر جدید
0%