جشنواره خانوادگی بازیما در قشم

1403/04/04 در ساعت 12:00:01

جشنواره خانوادگی بازی، سرگرمی و هیجان «بازیما» با رویکرد ترویج شور و شادی اجتماعی در مرکز نوآوری و نمایشگاه‌های بین المللی جزیره قشم برپا شد.

جشنواره خانوادگی بازیما در قشم

محمد غفاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: جشنواره بازیما از پنج بخش اصلی بازی‌های بومی محلی، فکری و رومیزی، جنبشی و حرکتی، مسابقه مافیا و غرفه‌های فروش بازی‌های ویژه کودکان و نوجوانان تشکیل شده بود.

 غفاری افزود: کودکان و نوجوانان شرکت کنندگان در این جشنواره خانوادگی به مدت سه روز با برگزاری بازی‌های بومی، فکری و حرکتی توانستند لذت، شادمانی، تخلیه هیجان، تقویت تعادل، رشد ذهنی و افزایش قدرت فراگیری را به صورت گروهی تجربه کنند.

وی گفت: بازی‌های یادشده جایگزین مناسبی برای تفریح‌های رایانه‌ای ناسالم است و موجب بروز خلاقیت، اجتماعی شدن، اعتماد به نفس و پیشرفت کودکان و نوجوان این جزیره و تقویت هوش و افزایش یادگیری آنان می‌شود.

انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده نیز در روز پایانی از این نمایشگاه بازدید کرد و گفت: یکی از گروه‌های مهم ما در برنامه رویداد خانواده و فرهنگ عامه، گروه بازی و خانواده است.

 خزعلی افزود: در این فرایند، به ویژه بازی‌های بومی و محلی به دلیل توان انتقال آداب و رسوم و فرهنگ منطقه ای، سبب پیوند هر چه بیشتر اعضای خانواده با هم و تقویت فرهنگ ریشه دار بومی بین فرزندان و خانواده‌ها می‌شود.

اولین ماراتن طراحی بازی رومیزی «بازیتُن»

1403/04/04 در ساعت 16:38:31

اولین ماراتن طراحی بازی رومیزی با حضور 13 نفر از طراحان بازی های رومیزی در جزیره جهانی قشم برگزار شد.

اولین ماراتن طراحی بازی رومیزی «بازیتُن»

بازی بازار؛ محفلی برای خانواده ها

1402/12/27 در ساعت 15:12:10

سومین رویداد بازی‌بازار با هدف ترویج و معرفی بازی‌های رومیزی ایرانی در آسمان‌نمای گنبدمینا برگزار شد.

بازی بازار؛ محفلی برای خانواده ها
نظر جدید
0%