پرورش فکر از طریق بازی

1402/12/15 در ساعت 07:18:01

امروزه بسیاری از مشکلات با بازی مرتفع می‌شود و حتی در دنیا مبحثی تحت عنوان بازی درمانی وجود دارد.

پرورش فکر از طریق بازی

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: باید این باور را تبدیل به یک فرهنگ عمومی کنیم که یکی از راه‌های مؤثر تربیت برای تعالیم انسانی، پرورش فکر از طریق بازی مبتنی بر مؤلفه‌های شناختی و هیجانی است. تقویت بنیان‌های اجتماعی می‌تواند در حوزه خانواده قرار بگیرد و باید بیش از پیش این مهم را ترویج دهیم. ضمن افزایش نشاط اجتماعی از طریق این کار مهم، شخصیت‌های مؤثر آینده را می‌توانیم افرادی خلاق با وسعت ذهنی و توانمند عبور از موانع تربیت کنیم.

وی افزود: امروزه بسیاری از مشکلات با بازی مرتفع می‌شود و حتی در دنیا مبحثی تحت عنوان بازی درمانی وجود دارد. معتقدم با یک نگاه راهبردی می‌توانیم بازی با مفهوم سبک زندگی ایرانی- اسلامی را به سمت خانواده در جهان معاصر پیش ببریم که برای تحقق این اتفاق لازم است تا فراتر از نگاه ملی، نگاه حکمرانی در این حوزه داشته باشیم. بازی در موضوع مشاغل هم می‌تواند کارساز باشد و در زیست امروزی هم می‌تواند خود را با رویکردی نوآورانه نشان دهد. این موضوع نیز یکی از موارد خروج از تصدی‌گری و حرکت به سمت تولی‌گری است.
وی تأکید کرد: ما از بخش خصوصی و غیردولتی حمایت می‌کنیم. یک سال برای این طرح پیش‌بینی شده است که پس از پایان این دوره و بررسی آن، نتیجه اعلام خواهد شد.

بازی فضایی برای تعمیق الفت خانواده‌ها

1403/02/10 در ساعت 20:26:49

این رویداد اهداف بسیار جذابی دارد که نگاه حاکمیت و بخش خصوصی را به بازی تغییر دهیم.

بازی فضایی برای تعمیق الفت خانواده‌ها

بازی برای همه سنین

1403/02/10 در ساعت 20:22:26

بازی اختصاص به کودک و نوجوان ندارد بلکه سنین بزرگسال نیز مخاطب بازی هستند.

بازی برای همه سنین

امضای تفاهم نامه مشترک در حوزه «بازی و اوقات فراغت خانواده»

1403/03/18 در ساعت 21:03:16

بازتاب تفاهم نامه در خبرگزاری ها

امضای تفاهم نامه مشترک در حوزه «بازی و اوقات فراغت خانواده»
نظر جدید
0%