بازی فضایی برای تعمیق الفت خانواده‌ها

1402/12/09 در ساعت 12:12:01

این رویداد اهداف بسیار جذابی دارد که نگاه حاکمیت و بخش خصوصی را به بازی تغییر دهیم.

بازی فضایی برای تعمیق الفت خانواده‌ها

سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: یک کار بزرگ در دستگاه‌های فرهنگی با محوریت معاونت امور زنان و خانواده، تحت عنوان رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه شکل گرفته است که بیش از شش ماه است که برای آن در حال برنامه‌ریزی و پیگیری هستیم. هدف این رویداد تقویت ابعاد زیست‌پذیر شده ارزش‌های خانوادگی و هنجارهای خانواده ایرانی در کالبدهای مختلف فرهنگ ملموس و ناملموس جوامع شهری ایران است. عرصه‌های مختلفی از سلامت، موفقیت، تغذیه و محیط زیست را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در این جلسه به تبیین اهداف یکی از بخش‌های این رویداد خواهیم پرداخت که هدف بازی و سرگرمی را دنبال می‌کند. هزینه اسباب بازی در ایران از حیث اقتصادی بیش از چهارصد میلیون دلار است که کمتر از ده درصد از این مقدار به بازی‌های ایرانی اختصاص دارد. زندگی شهری مدرن و آپارتمان نشینی برای خانواده ایرانی شرایط را از منظر بازی سخت کرده است چرا که با توجه به اینکه خانواده‌ها به تک فرزندی روی آوردند، فرزندان در هفت سال نخست زندگی و بقیه سنین با بازی و فضای فراغتی تربیت می‌شوند و نقش تربیتی بازی گاهی از تربیت رسمی بالاتر است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: اگر در فضای شهری جدید نتوانیم فرهنگ بازی‌های ایرانی اسلامی را ترویج کنیم و دولت، حاکمیت و بخش خصوصی نتواند بازی‌های حرکتی، فکری و همچنین بازی‌هایی که مادران و بزرگ‌ترها در قدیم طراح و راهبر آن بودند نتوانیم را گسترش دهیم و اگر نتوانیم در فضای شهری فراغتی اواخر هفته در محیط‌های عمومی مانند پارک‌ها و فرهنگسراها بازی‌های زیبا را گسترش دهیم که ظرفیت آن در زیست بوم‌های مختلف وجود دارد؛ طبعاً باید یک مصرف کننده برای صنعت بازی باشیم که پیوند خاصی با خانواده ایرانی ندارد.

امامی گفت: بازی فضایی برای تعمیق الفت خانواده‌ها و تربیت است. امیدوارم بتوانیم در این رویداد که اهداف بسیار جذابی دارد نگاه حاکمیت و بخش خصوصی را به بازی تغییر دهیم. من مطمین هستم که خانواده‌های ایرانی بعد از این رویداد نسبت بهتری با بازی‌های شهری و خانگی خواهند شد. دسترس پذیرتر شدن بازی‌های شهری و بازی‌های خانگی از اهداف ترویجی و فرهنگی این رویداد است.

پرورش فکر از طریق بازی

1403/02/10 در ساعت 20:29:05

امروزه بسیاری از مشکلات با بازی مرتفع می‌شود و حتی در دنیا مبحثی تحت عنوان بازی درمانی وجود دارد.

پرورش فکر از طریق بازی

بازی برای همه سنین

1403/02/10 در ساعت 20:22:26

بازی اختصاص به کودک و نوجوان ندارد بلکه سنین بزرگسال نیز مخاطب بازی هستند.

بازی برای همه سنین

امضای تفاهم نامه مشترک در حوزه «بازی و اوقات فراغت خانواده»

1403/03/18 در ساعت 21:03:16

بازتاب تفاهم نامه در خبرگزاری ها

امضای تفاهم نامه مشترک در حوزه «بازی و اوقات فراغت خانواده»
نظر جدید
0%